Cumartesi, Ocak 24, 2009

Haftanın Şarkısı #5





giannis ploutarxos'un özellikle yaz günleri, günde bir kere dinlenmelik sarkisidir "fovamai pws".. (acaip yazı özledim.. böyle yaz olsa da 8 gibi dışarı çıksak, tayfa'da bir rakı yuvarlasak, orası sıcak olunca deniz atına kaçsak.. rüzgar etse terlesek, tüm resimlerde mutlu çıksak) bizden günesi 1 saat sonra batiran insanlarin ülkesinde aşklar yine ayni hislerle yaşaniyor nihayetinde.. fena halde yorgun insanlarin, denizden cikip lokantalara aktiklari, bu sirada siluetlerinin sahil yolunda belirdigi zamanlarin sarkisidir benim için.. sadece yunan televizyonlarinin cektigi, dandik tatil yorelerinin kaliteli aşklarının şarkisi (hey yavrum hey... )

sozlerini yazayim bi de cevirmeye calisayim..

kath me kanei kai gurnao sta idia lathi
(bir şeyler beni geriye dönüp ayni hatalari yapmayi istetiyor)

nuxtes pou monos mou thimame ta palia
geceleri kendi basima kaldigimda geçmişimi hatirliyorum

kai ekei pou leo arketa pos exo pathei
ve diyorum ki, iyi dayanmışım

skeftome pali tih diki sou aggalia
tekrar sarılmanı düşünüyorum

oxi pos thelo thn agapi mas na krino
aşkımızı yargilama niyetinde degilim fakat

ma me ponaei olo mafinis kai safino
ama beni yaralayan, her zaman sen de ben de birbirimizi terkettik

fovamai pws akoma sagapao
korkarim seni hala seviyorum

fovamai pws pote den se kseperasa
korkarim seni asla atlatamadim

kai an thn alitheia mesa mou kratao
ve gerçekleri kalbimde taşıyorum

fobame pws ton eafto mou den ksegelasa
korkarim kendimi aldatamadim

kath se kanei kai gurnas metaniomenei
yukarida anlatilan seylerin aynisi ikinci tekil sahis icin

nuxtes pou moni sou fobase ti broxi
aynen devam ediyor burada.. işte benim sarilisimi özlüyorsun

kai ekei pou les kanenas den se perimenh
falan filan.. sonra diyor ki, yalnizlik çok şey ediyorsa bebegim

kai i monaksia ta bhmata sou odigei
ama umut vermek istemeden soyliim ki senin bana

oxi pos thelo na mou doseis eksigiseis
geri dönmeni felan bekliyorum.. fakat geri donersin sonra ben istemem

ma me ponaei pou perimeno na giriseis
bunun garantisini veremem zira sanatci bir adamim his adamiyim..

fobame pws akoma sagapao
korkuyorum da korkuyorum

fobame pws pote den se kseperasa
sanki yalan rüzgarindaymiscasina yazmis yorgi buralari...

kai an thn alitheia mesa mou kratao
bi de yunanlarda yunan alfabesinden latine geçmekte bi fikir birligi yok sanirim.. zira baska yerde fovamai pws yazarken sarkinin sozlerinde fobame demekte.. garip yani.. yunan milli egitim bakanligi bişi yapmali.. gerçi yutube da falan hep fovamai pws die yazilmis. bu şarkıyı ilk dinlediğimin üzerinden 2.5 sene geçmiş. hala şarkıyı o 2.5 sene önceki seviyede çok seviyorum. ve tabii ki şarkıyı göndereni de.. oh bebek..