Salı, Ocak 06, 2009

Metrodaki kemancı


Yukarida eğer play'e bastıysanız çalan paganini'den bir kapris. takılmayın ona beni dinleyin. Fotodaki arkadaş Joshua Bell.. Modern klasik muzik icracılarına çok aşina değilseniz arkadaşı bir şekilde tanımamanız normal. Bu adam elinde tuttuğu yaklaşık 4 milyon dolarlık keman ile gitmiş, Washington DC de bir metro istasyonunda durmuş. Bu performanstan bir gün evvel de konser vermiş tabi washington'un saygin isimlerine.. biletleri ortalama 100 dolardan gitmiş o konserde..

her neyse efendim bu başlamış çalmaya.. paganini falan çalıyor ama allah allah. bakmış rağbet yok. insanlar sanki istanbul metrosundaymış gibi önünden geçip gidiyorlar. paganini bitmiş "hekimoğlu"nu çalmış kemanla, o da bitmiş "izmir marşı" ama yok bir insan dönüp bakmıyor arkadaş. para da toplayamiyor. kimse önünde durmuyor. dursa bile 3-4 saniye duruyor bakıp gidiyor.

45 dakikalık mini konser sırasında sadece bir kişi tanımış kendisini ve kemanını "siz mösyö joshua bell diil misiniz?" demiş. 20 dolar bırakmış tüymüş hemen..

20 doları sayarsak toplamda 32.76 dolar kazanmış bay bell. önünden 1097 insan geçmiş. ancak birisi tanımış kendisini. şehrin her yerinde "joshua bell washington harbiye açık havada konser verecek" diye ilanlar varken hem de..

velhasıl kahrolsun amerikan emperyalizmi! (yanlış yerde yanlış mesajlar veriyorum bugünlerde.. şahsen ben bu deneyin amacını anlamadım.. anlayan varsa buyursun. ltf pls tşk bye :))

(bay joshua bell, "arabaya taş koydum civanım" adlı eseri modern yorumu ile seslendirirken)

Biraz da müzik dinleyelim.. macar dansı gelsin tüm sevip de sevilemeyenlere, tüm sevip sevilip de kavuşamayanlara, tüm sevip sevilip kavuşup da şey olamayanlara, oldurulmayanlara!