Cumartesi, Ocak 10, 2009

Woody Allen ve Vicky Cristina Barcelona

Sonunda vicky Cristina vizyona girdi. Ben de bu hafta giderim sanırım. olmazsa da dvd, divx falan yaparız. geldi ya.. hazır gelmişken bir kaç kelam edeyim istiyorum..

woody allen'i allah biliyor cok seviyorum. espri anlayisini, hayata yaklasimini falan.. ama amerika'dayken seviyorum arkadas.. avrupa'ya gelip benim kültürümün içinde film cektiginde sevimsiz buluyorum.. "hoşt" diyesim geliyor.. once ingilterenin yasantisina yalaka bir sekilde matchpoint'i cekti.. kültürü tam yansitamadi. yine de fena olmadi acikcasi. yüz buldu.. ardindan, primitif bir dedektiflik öyküsü olan scoop geldi.. sonrasinda ise iki kardesin acilarla örtülmüş, sakar dramı cassandra's dream geldi.. "hah bunda cuvalladi bitti artik" derken londradan ayrilmaya karar verdi..

bu kez woody allen teroru ispanyada esmeye baslamisti.. vicky cristina barcelona geldi boylelikle.. ve işte.. kan damarlarımıza, cannes film festivaline akmisti woody allen.. gizli, bedbaht plani işlemişti. cannes film festivaline, bir amerikali avrupa filmi ile akiyordu.. yazık ki ne yazık..



siradakinin ne olacagini hayal bile etmek istemiyorum.. zagrep'de gecen bir film mi cekecek woody allen? "kariyerinin sonuna gelmis bir komedyen, yeni bir çıkış arar ve sonunda bir kadınla tanışır.. kadınla birlikte hayati yeni bir şekle girecektir.." gibi bir film yapabilir korkarım ki.. oradan mesela kosova'ya akar.. kosovada 1 sene yasamasi gereken amerikan değişim ogrencisinin, kosova'li (polonya asilli) yahudi bir klezmer sanatçısının hayatina duhul etmesi, o istemedigi halde onu apayri dünyalara sokmasını konu edebilir.. bilemiyorum ama çok ürküyorum.. ve son olarak istanbul'dur woody allen'in duragi. ne yazik ki mistisizm'i keşfetmiştir woody allen.. arkadaşının karisi ile yakınlaşan, bir vapur kaptan'inin macerasidir akillarda olan.. ve ailesinin başarısız evliliği tüm hayatini domine ediyordur..

aman tanrim.. birilerinin woody allen'i durdurması gerek.. birilerinin woody allen'i ülkesine, manhattan'a göndermesi gerek. yoksa avrupa film kültürünü bitirecek. yoksa emir kustirika olucak, fatih akin gibi kültürleri çarpıştırıcak.. bazen "olamaz" diyerek rüyamdan bagirarak uyaniyorum.. woody allen in avrupadaki varligi beni inanilmaz rahatsiz ediyor..