Cumartesi, Şubat 21, 2009

roma bir günde kurulmadı



direk romancasiyla (latince olarak da şey edebilirsiniz) "non uno die roma aedificata est " olan dünya üzerinde "hakan sükür 38 yasinda ama hala top oynuyor.." lafindan sonra en rahatlatici kelam.. na bunu boyle buraya yaziyorum arkadas..

her hangi bi halti bir günde yetistiremezseniz, her hangi bir seyi verilen süre zarfinda (ki mesela "bi daha geldigimde gormeyece" gibi bir süre zarfi olabilir bu zarf..) halledemezseniz cak cakarsiniz bu sozu "roma dahi bir günde kurulmadi babacim" dersiniz.. demogojik bir zafer kazanip "vici" diyip cosarsiniz akabinde de..

bu evrensel atasozu (ki ingilizler de ayni anlamda "rome was not built in one day" derler.. fransizlar yine "rome ne s'est pas construite en un jour" derler.. ) tüm dünya halklarinin "panik yok işler yetisir" kancikliginda olmasini saglar..

velhasil roma hakketten bir günde kurulmamistir.. baya uzun sürmüstür.. ben diyeyim 10 sene siz deyin 15 sene kadar sürmüstür.. bazi tarih kaynaklarinda 20 sene sürdügü bile soylenir.. romayi kurduktan sonra kurdelesini kesen donemin belediye başkanı totti, "romayi kurduk simdi sira romalilari yaratmakta" diyerek bi bok yemis, soyledigi o soz de tarihe "bir halti yiyorsan o haltin devamini nasil getirecegini düsünmelisin" manasini vermek icin gecmistir..

o degil de merak ediyorum arkadas, bizden bi 2000-3000 sene sonra acaba atasozu olarak anilacak seyler soyleyebilecek miyiz biz de? arada deniyorum ama boyle tasakli seyler cikmiyor.. gecen "eceli gelen fare kedi tasagi avuclar" dedim ama daha once baska bi ata zaten kullanmis onu kendi atasozunde.. kahretsin.