Çarşamba, Şubat 25, 2009

Charlie Chaplin


Dün gandhi fotolarını keserken keşfettim bunu.. Yukardaki fotoda, solda duran arkadaş "charlie chaplin" evet bildiğiniz charlie chaplin.. kendisini the tramp olarak adlandirilan, bizim "şarlo" dedigimiz karakter dışında görmek, tevfik gelenbe'yi arap bacı haricinde gormek ile, seyfi dursunoglu'nu erkek kiyafetleri içinde gormekle aynı kivamda benim nazarimda.. insan bir garip oluyor.. charlie chaplin'i bir sekil hep bagdem biyikli, melon sapkali, sapkasini cikartinca kıvırcık lahana misali saclari olan, bastonu ile komiklikler yapan, kah düsen, kah kalkan, sessiz bir adam olarak biliyoruz ey dostlar.. öyle tanidik, öyle sevdik kendisini.. oysa ki adami sadece 1930'lardaki genç hali ile bilirmişiz. adam 1977 yilina kadar yaşamış da 1972 yilinda oscar bilem almis.. ama tabi insanoglu genc kalmiyor, charlie chaplin'de genç kalmamiş ve yaşlanmış..

yaşlılık halinden o kadar bi habermişim ki, az once baktigimda gordugum adam beni acaip sasirtti. otobuste gorsem "haci baba buyur otur sen boyle" diyecegim akca pakca, tombul ama yine de tiknaz bir amca.. ne badem biyik kalmis, ne o komik hareketler.. afalladim yemin ediyorum.. hoş yaşlılığını bilmememizin nedenide zamanında mccarthy'nin antikomunist politikalaridir.. adami şutlamışlar ülkeden.. 1972 yilinda oscar almak için amerika'ya girmek istediğinde bile 10 günlük vize vermişler bu büyük adama..

bu arada ilk karisi mildred harris'in ilik gibi oldugunu düsünmekteyim.. eh kadinlar kendilerini güldüren erkekleri seviyorlar.. yapacak bir şey yok. o kadar param, yakışıklı bir duruşum, kaslı bedenim olsa da kadınları güldüremediğimden pek şansım yok...

buyrun youtube videosunu vereyim ben.. hayat ne garip yahu. nasil ki adile naşit'in gençliğini bilmiyoruz, charlie chaplin'in de yaşlılığını bilmiyormuşuz.. hatta şahsen ben o yaşa kadar yaşadığını bile bilmiyordum.. muhtemelen filmlere ses gelince intihar etmistir falan diye düşünüyordum.. bir garip oldum yeminle.. neyse buyrun charlie chaplin'in yaşlılığı:

http://www.youtube.com/watch?v=gvvots5i4du