Perşembe, Şubat 05, 2009

kadın politikacı


flying dutchman'de konu hakkında bir şeyler okudum.. birden ilham geldi tabi..

tüm dünyada artması çok istenen, parlamento'daki oranlari gelişmişliği simgeleyen şeydir kadın politikacı oranı.. yani mesela türkiye parlamentosunda kadın millet vekili sayısı 46 iken, ispanyollardaki oran hayli haylidir ve bu aleni bir şekilde toplumun her kesiminin politikaya iştirak ettiğini gösterir.. misal şu şekil.. ben bi devlet kurdum diyelim, "selamun aleyküm benim parlamentomda 100-150 kadın var" diye de birleşmiş milletlere rapor verdim diyelim, hop hemen çaylar ısmarlanır, börekler alınır new york börekçisinden "siz de amma gelişmiş bir ülkesiniz haa. medeniyetinize hayranız azuth bey" falan denir.. koca birleşmiş milletler binası yankılanır..

buraya kadar eyvallah... kadın deyince bir afrodit beklemiyoruz tabii ki.. "daha dün deniz köpüğünden doğdum ve bugün parlamentoda bacaklarımı alacağım" demesinler tamam, ama tüm dünyadaki kadın politikacilar alenen kadın vucuduna sıkışmış erkekten farksizlar.. bu ne kendini bilmezlik? bune terbiyesizlik ulen! margareth thatcher mesela.. allaşkına kim kendisini kadın olarak görüyor ki? tansu çiller hakeza öyleydi.. hillary clinton var mi bi kadınlığını gördünüz mü? bu kadin politikacılarin tümü erkek davranışları içinde bulunan birer amazon.. "anayasa kitapçığını daha rahat tutabilmek için sol göğsümü aldirdim" deseler hiç şaşırmayacağız.. hatta zamanında madleine albright'in kocasını yediği bile konuşulmuştu.. öyle bir erkeksi kadınlık (gerçi biz kadınlarımızı yemiyoruz.. genelde..)



şu anda tüm dünyadaki kadın politikacilar içerisinde kadın gibi kadın olan bir tek "rachida dati".. sarkozy hükümeti'nin adalet bakanı.. fasli bir baba ile cezayirli bir annenin 1965 yilinda doğan çocuğu.. zohra adlı kızının babasının kim olduğunu bilmiyoruz.. önceki kocası da "bana bakire olmadığını söylemedi" diyip mahkemeye başvuran bir gerzek.. tüm bu olaylardan sonra o da maşallah erkek egemen toplumda "orospu" yaftası yemekte.. tabi bir kadin adalet bakanı olduğu süre zarfinda "kadın" olamaz topluma göre.. kadınlığını bir kenara siktir edecek..

en nihayetinde kadın politikacı dediğinde şahsen benim korktuğum insanlar oluyor bunlar.. mesela sanırım ben dahil kimse condeliza rize ile bir odada kapali kalmak istemez.. veyahut meral akşener ile..

kadınların politikaya girmesinde ve başarılı olmasinda erkekliklerinin önemli olduğu düzen kahrolsun! (oh bebek.. oh bebek neler diyorum)