Çarşamba, Şubat 18, 2009

Barış Manço Japonya Konserleri


90'li yillarda ilk gencligimde gerceklesen, tüm türkler olarak milliyetci hislerimizi kabartan, 2002 yilinda dunya kupasi maclarinda dahi japonlara ultra bir sempati ile bakmamizi saglayan konser. tam olarak 15 japonya ilinde verilmis olup toplamda asagi yukari milyon kisiye seslenmistir baris manco.. ayrica baris manconun hic bir yabanci sarkicinin yapmadigi derecede caponya hakim olmasi da gözlerimizi yasartmisti zamaninda..

isterdim ki bu entry'i bir "oradaydim" belgeseli tadinda yazayim cizeyim ama en fazla "televizyonun basindaydim" diyebilirim.. konserin tepe noktasi kara sevda sarkisinin soylendigi yer olmustur arkadaslar. baris abimiz birden sahneden asagiya atlamis romanya bayragi misali bayraklarla turk bayraklarini esit frekanslarda sallayan cinlilerin arasina "dona arigamatto" diyerek dalmis sarilmis opulmus turkleri turkluklerinden oturu ne mutlu kilmistir.. itiraf etmeliyim ki ben sirf o bayraklar neticesinde baris manco romanya konseri zannetmistim konseri uzun bir süre.. hatta george hagi turkiyeye geldiinde romenliginden suphe etmis "gozler hani cekik degil" edasi ile septik davranmistim..

internetlerin ilerlemesi ile bilgiye ulasmak ultra kolay oldugundan kucuk bir arastirma ile konserin gercek yüzü ortaya cikti a dostlar.. simdi bu konser aslinda sooka gakkai adli bir budist fraksiyonun halkla iliskiler atagi olarak duzenlenmis, baris mancodan sonra bir italyan, bir ingiliz ve bir almana da konser verdiltilmis (fikra misali oldu gerci bu bir ingiliz bir alman bir italyan japonyaya konser vermeye giderler....) bu sooka gakkai orgutu meshur fitbolcu roberto baggio nun da muridi oldugu zenginden zengin bir orgutken, yonetim adina yaptigi darbe planlarindan oturu japon hukumeti olarak kapatilmis, milyon dolara yaptiklari kiliseleri yikilmis, bir daha bitki yetismesin die ustune tuz dokulmus ve isenmis bir tarikat.. japon hukumetini öyle kizdirmis yani..

neyse lafimiza geri donersek baris manco bu budist fraksion tarafindan oraya cagirilmis ve salonu dolduran 20 bin kisinin hepsi de orta yasi gecmis amcalar teyzeler olup o tarikatin muritleri olmuslardir.. o bayrak da sooka gakkai nin bayragi imis a dostlar.. yoksa capon dediin beyaz üstüne kirmizi noktali insanlardir degil mi? yani sonuc olarak hadise biraz al gülüm ver gülüm tadinda.. türk popu japonyada o kadar da güclü, o kadar da taninmis degilmis arkadaslar.. üzüldüm tabi bu gercegi ogrendigimde her neyse..

buradan devam ederseniz, gittiginiz internet sitesi internet sitesi dediklerimi dogrulayacaktir.. bir ugur dundar tadinda herseyimiz belgelidir efendim..

bu da youtube güzelligi olsun : http://www.youtube.com/watch?v=tNQIbsdKkcc