Çarşamba, Şubat 25, 2009

Haftanın şarkısı #10




Biraz geç kaldım haftanın şarkısı hadisesine ama kusura bakmayın.. izmirliler yazları bir şekilde çeşmede, karaburunda, seferihisarda hiç olmadı gümüldürde geçirirler.. oralarda nedense türk radyoları, türk televizyonları çekmez. tüm bir yazı yunan kültürü ile içli dışlı olarak geçirirsiniz..


işte bu yazı özlediğimiz günlerde bana yazı hatırlatan şeylerden birisini sunmak istedim size.. yunanistan'in adnan şenses'i bir şekilde öldüğünde arkasından milyonların agladigi ismi "stelios kazantzidis"'in bir eserini.. bizde "duyduk duymadık demeyin" olarak söylenen bu şarkı egenin öteki yakasında "efuge efuge" olarak söylenmis..

annesi babası, türkiye göçmeni olan, babasını 8 yaşında kaybeden (yunan milliyetçileri öldürmüş kendisini.. mubadelenin garip bir yanı var aslında. bir gün oturup yazmak gerek. mubadeleye konu olan insanlar büyük özlemlerin insanları. ne orada ne burada yer edinebiliyorlar ilk başlarda. özlüyorlar kendi topraklarını.. hatta öyle ki atinada "yeni izmir" mahallesi var.. ) stelyos abimizin aslında türkçe şarkıları da var."annemin anadolu şarkıları" diyor bunlara ve bu şarkılar özellikle ege şarkıları. telgrafin tellerine kuşlar mı konar, bekledim de gelmedin gibi onlarca şarkı. ama nedense onları bulamadım mp3 olarak. çok da aramadım açıkcası..

altta da efuge efuge'nin türkçe versiyonu var.. youtube açan şanslı kitleye gelsin

http://www.youtube.com/watch?v=CCx39rFKO_o