Pazartesi, Şubat 09, 2009

hikaye'yi anlatayım sana



camille claudel, rodin'in gölgesinde yetişen bir kadın.. rodin'e hayran, debussy ile süper arkadaş. böyle entelektüel deli bi ortam. 4 kere lacivert gözleri var, zehir gibi de zeki ve yaratıcı. rodin de icabinda ona hayran. ama erkek milleti değil mi? arada veriyor küsküyü.. ama sonrasinda claudel'de bi delirme bi şizofrenlik hasil oluyor. ki bence en başından beri claudel'de olan bir şey bu. ne zaman ki rodin'in tavuğuna kışt diyor bu, hop aliyorlar camille'i akil hastanesine.. 30 sene orada kaliyor kendi başına, ancak mektuplaşarak birileriyle..

bu hikayeyi tiyatro eseri yapmam konusunda garip bi teklif aldim. avansi da alinca gittim istikbalden cekyat aldim kendime.. yarin bir gün avansi geri isterlerse "ya ben onla cekyat aldim gelin alin" demek için.. almasinlar avansi lütfen geri..

kafamda sahneleri falan oturttum aslında.. neyin nerde nasil yapilacagini nelerden bahsedilecegini biliyorum. ama işte daha önce bir haldun taner olmadigim icin repliklerde sorunlar var. öyle şöyler söylemeli ki.......

dün deli gibi altay maçına gittim.. yağmurun altında.. bir ara "ne işim var ulan burada" dedim gerçi.. bundan bir 5 sene sonra kendimi ingilizce iktisat mezunu, başarısız text yazar biri olarak, yokuştan aşağıya atilan peynirin arkasında koşarken bulmak istemiyorum açıkcası. genciz diye de manyakliklarin suyunu cikartmamak gerekiyor..


ha bu arada şarkı aslen marc aryan'in "ma loulou" adli sarkisi.. "loulou" ördekçik demek.. fransizlar garip insanlar "ma petit chou chou" diyorlar mesela.. "benim küçük lahanam" ne garip.. "ma loulou" adinda cekilen bi film de varmis 80 yilinda.. camille filminde, rodin i canlandiran "gerard diperdieu" orada da oynuyor.. zaten bu fransiz sinemasindan, mutsuz ve aldatan kadin ile, gerard diperdieu'yu çıkarsan geriye ne kalir bilmiyorum..

bu şarkıyı ajda'da fecri ebcioglu'nun aranjmani ile söylemis.. fecri'nin şöyle dandik bir huyu var ki, sarkiya basladigi öyküyü aynen bitiremiyor.. bambaska yerlere taşıyor.. bi de ajda o zamanlar metin oktay'in metresi falan.. böyle bir kücük jacopen.. bir loulou.. "jaket" ne yahu?