Perşembe, Şubat 12, 2009

ae fond kiss : ken loach'in bir denyoyu anlattığı filmi


woody allen bir ken loach iki benim için.. bu filmde kendisinin haliyle.. yoksa niye ken loach'dan bahsedeyim değil mi. filmin mevzusunu kisaca anlatmam gerekirse, iskocyada yasayan pakistanli bir gencin, degerlerine bagli ailesini siklemeyerek, sarisin katolik bir kiza yazması, akabinde iş ciddiye binince binbir mezalimin yasanmasini konu eden film.. işte orasi istemiyor, burasi sey ediyor falan.. iki tarafta birbirinden dertli..

hadiseye benim gozumde, pakistanli kasim'in bok yemesinden öte bir hadise degildir.. zira filmde oynayan pakistanli kasim degil de, türk uur olaydi filmin basinda soyle bi dialog gecerdi..

"ben (kiz kardesine) : oha ogretmenin taşmis.. katolik mi?
kiz kardes : tabii ki abicim
ben: tüh ya"

bitti.. kisa film tadinda olurdu benim filmim.. zira arkadas 20 kusur sene birlikte yasadigin bir aile'nin begenilerini, rahatsizliklarini bilirsin. ona gore davranir, hadise boka sarmadan uzaklasirsin.. birazcik zekiysen, ve aileni "kasim" bey kadar seviyorsan bu haltlarin yasanmasina izin vermessin. misal benim ailem de gayet tutucu bu konuda.. hic bir eski sovyet sosyalist cumhuriyeti vatandaslarindan birisiyle olmami istemiyor.. o zaman ben bakmam estonyali kiza arkadas "vaaay iyiymis" derim uzaklasir giderim.. litvanyaliya selam vermem, gürcüden uzak dururum ancak eurovision da bakarim..

ama kasim beyimiz napiyor, kizin pesinden kosuyor.. göt herif.. hem kizin hayatini, hem kendini hayatini, hem ailesinin hayatini zehrediyor.. ayip.. alenen ayip..

özetle olmamis ken loach.. kasimin gerzekligini yeterince verememissin.. romantik serseri gibi durmus kasim.. aski ugruna deliren adam, her seye gogus geren mükemmel bir romeo olmus.. oyle degil oysa.. gerzegin surekasi.. sonradan kanlı olduklarini ogrendigi bir romeo degil işte..