Perşembe, Aralık 04, 2008

Üniversite okumuşsun amma..

bu halkimizin genel bir tavri. ecnebilerde de var mi bilmiyorum hic oralarda "bir de üniversiteli olacaksiniz" trivirisina maruz kalacak durumlarla karsilasmadim..


(ulan! )

hadise derken misal gecen gün bizim evde kapilari boyatirken birden kapilari boyayan abi "uurcum sunu bir tutuversene" dedi.. simdi sunu dedigi kapi.. yaklasik 2 metre kare falan. tut derken de pek bir info vermedi surasindan burasin diye. kocaman bir arazinin tamamen kafamdan uyduracagim kendimi rahat hissedecegim ayni zamanda tv izleyebilecegim bir yerinden tuttum.. abimiz hemen koydu lafi "yahu daha kapiyi dogru tutamiyorsun bir de üniversite okuyorsunuz"

ulan nalakasi var? sanki üniversiteye girince 101 kapi boyamak 103 kapi tutmak gibi dersler aliyoruz..


(erasmus programina katilan polonyali bir ögrenci)

biri bana aciklasin allaskina su refleksi..

sadece kapiyla bitse iyi misal gecen gün karşıdaki ev yaniyordu itfaiye geldi biz de aksiyon seven insanlar olarak hemen koştuk "ne olmuş olay neden cıkmıs" falan ayagina bakiyoruz.. o sirada benim omuzlarimi genis goren, atletik vucudumu farkeden itfaiyeci suyu bana tutturmak istedi gelen tazyikle tam hedefi alamayi orayi burayi sulayinca "yazik.. universite okumussunuz ama bosa okumussunuz."

bitti sandiniz degil mi? yok agalar beyler biter mi hic.. gecen otobusteyim yol uzun oldugundan da bir yandan da galatasaray kaskolu örüyorum.. o sirada teyzenin biri yaklasti bakislarindan "oglum güne gidiyorum yaklasik 5 durak sonra inicem kalksana ben oturayim" dedigini sezdim "teyze vallahi yorgun olmasam ve orgunun ortasinda olmasam kalkayim ama simdi sen güne giderken rahat edesin diye kalkasim gelmiyor" der gibi baktim.. o da bana "yazik bir de üniversitede okumussun" diyerek göz kirpti..

ben anlatmaktan yoruldum yemin ediyorum..