Cuma, Aralık 12, 2008

Fotosel


daha cok gelismesi gereken teknolojidir fotosel.. aslinda emin degilim teknoloji agacinda boyle bir dal oldugundan ama fotoselli cihazlarin eninde sonunda gelismesi gerekmekte kanaatimce.. en azindan tuvalette kullanilanlarin..

zira ben, fotoselin bana tanidigi sürede, işimi halledip ortamdan uzaklasacak bir redkit degilim. olamam da.. benden bunu istemesi cok anlamsiz.. hal böyle olunca, tuvaletini yaparken insan, illaki hareket etmesi gerekiyor.. kadinlar tuvaletlerini bilmiyorum, ha biliyorum da girdigim zaman pek sabit durmuslugum yok ama erkekler tuvaletinde 19 mayis törenlerine katilmis gibicesine hareketler yapip bir yandan da işemeniz gerekiyor fotoselin kurdugu karanlik tuzagina düsmemek icin..

istiyorum ki benim orada oldugumu anlasin, kapamasin isigi. ben de kulplu beygirdeymiscesine hareketler sergilemeyeyim tuvalette.. el kol yapmayayim karanligin icine düsmemek icin..

en nihayetinde alisik olmadigimiz, insanlarin devamli istirahat etmedikleri yerlere kurulan cihazlarin icine yerlestirilen bir zamazingodur fotosel. hos mesela her kamerada bir tane fotosel cihazi var isigin tonunu ayarlamak icin ama bu o cihazin esas özelligi degil. yani kimse aldigi bir kameranin "fotoseli" üzerinden prim yapmiyor.. teknosa calisanlari bile gelip de size "bu cep telefonunda fotosel var abicim" demezler. zira dedigim gibi hem sikko bir teknoloji olarak, hem de cimriligin gostergesi olarak algilanan bir teknoloji..

oysa ki dünyayi fotosel kurtarabilir a dostlar.. gereksiz elektrik tasarrufu fotosel cihazlari tarafindan önlenebilir.. mesela yollara yerlestirilecek fotosellerle, yollardaki gece lambalari siz ilerledikce acilabilir.

ama işte o noktada ciddi annamda hareket gerekiyor.. fotoselden ziyade, kendilerini hareket sensoru zannediyor bu denyolar cünkü..

ulan oradayim işte, işiyorum, daha ne hareket edeyim sana. basli basina bir hareket benim icin işemek. ben işerken elimi kolumu sallayan, latin danslari yaparak işeyen bi insan deilim ki. benden niye öyle bir hareket bekliyorsun ki? varligimla yetinsene sen..

ama yok.. illa ki hareket ettirecek, illaki işemek disinda bir eylem göstermemi bekleyecek..

yaziklar olsun fotosellere de fotoselleri bulan muhendislere de , yetersiz fotoselleri tuvaletlere kaktiran elektrikcilere de.. peh.