Pazartesi, Aralık 22, 2008

Yin Yang


hayat tahterevallisi olarak goruyorum ben bu gorusu. ve anadolu halki da bilmeden yin yang'a inaniyor bence.. yoksa "cok güldük" diyerek beni cimdikleyen valide hanimin bu hareketini baska türlü aciklayamam.. insanlar "cok güldük muhakkak ki ileride aglayacagiz" olarak nitelendirebiliyor bu yin yang i bilincsizce..

yani illa ki bir iyilik bir kotulukle karsilaniyor ve hayatta bir denge kuruluyor.. hadise benim icin de ayni sekilde işlemekte ve bu tahterevalli'yi bozan insanlarin varligi sinirlerimi bozmakta acikcasi..

yani mesela sokak cocuklari, tinerciler hayatlarinda mutlu olmadan aci cektikleri icin yin yang'in agzina sicmaktalar. ben aquapark'da eglendigim bir günün agrindan eklem şişlikleri ile bogusurken sadece, tinerci cocuk sokakta ugradigi tacizi hic bir sekilde mutluluga döndüremiyor ki bu hakket dandik bişi.. tao'ya falan veryansin edesim geliyor boyle bir durusta, mesela aidsli cocuklarin varliginda onun hayatinda mutlu bir duruş yokken, hastalikla baş etmesini istemek anlamsiz geliyor acikcasi..

hadi mesela cok zengin insanlara "olmaya devlet cihanda bir nefes sihhat gibi" demek feci rahatlatici ama ya fakirlere?


hoş bu bireysel mutsuzluklari, direk olarak "global bir mutsuzluk vardir" diyerek siktir edebilmis bu taocular.. yani diorlar ki "ben mutsuzsam ve asla mutlu olmayacaksam, evrenin dengesi manasinda, illaki avrupada felan cok mutlu ve asla mutsuz olmayacak birileri vardir".. eh ne anladim ki ben o zaman.. "yin yang global bir zamazingoysa, niye akapunktur u buldunuz bre dingiller?" derdim ben eger, ilk ve orta ogretimimi pekin'de gecirmis olan bir cinli olsaydim..

cok karisik bir konsept bu yin yang aslinda. her şeye bir cevabi var.. "işte mesela sen mutsuz olacaksin ki, baskasi mutlu olacak ki, senden gelen enerji ona akacak ki bir sekilde hareket heyecan olacak ki, dünya donecek mina koyyim" seklinde özetleyebiliyor bunu taoist rahipler..

ama ben anlamam arkadas.. denge dedin mi önce kendi içinde kurduracaksin dengeyi.. misal veriyorum, ben futbolda cok basarisizsam, elbet ki buz hokeyinde efsanevi bir oyuncu olmaliyim.. bana bunu sunuyor mu yin yang? yok.. eh ne anladim o zaman?

işte anasini satiim eyleşsin dursun insanlar uzakdogu felsefesiyle, yin ile yang ile ne bileyim efendim feng shui ile.. millet boş oturmasin, cok da mutsuz olmasin hesabina.


en nihayetinde yin yang'i rahmetli fikret kizilok şöyle özetlemistir

"her gecenin sabahi her kisin bir bahari
her seyin bir zamani benim dermanim yok"

eh yani bence de.. sacma sapan bi inanis işte arkadas..