Cumartesi, Kasım 29, 2008

Yeni başlayan izmirliler için İstanbul

Bu klavuzu ilk yazdigimda 11 yaşında falandım. Gördüm ki sonradan çok izmirli istanbulda heba olmuş, o yüzden burada tekrar yayınlamak etmek istiyorum.. İzmirliler'e bir dev hizmetim olsun bu:

1. sizin agziniz acik olarak baktiginiz istanbul silueti, bogaz koprusu, tramvay gibi olaylara istanbullu siradanmis gibi yaklasior.. etrafinizdakileri dirsekle dürtüp "bak galata kulesi" demeyin pek bir sey ifade etmior. mal olarak aniliorsunuz. hadi kendinizi tutamadiniz dürttünüz "sana girsin" falan diyin. mal olarak bilinmektense lisede kalmis olarak bilinmek daha iyidir sanirim..

2. izmirdeki gibi ferah yerler beklemeyin alkol almak icin. ha var yok degil ama bir bira 7 milyondan aciliyor oralarda. kalite isterseniz paraniz gidior paraniz kalsin isterseniz pis yerlerde takiliyorsunuz

3. "off cok sicak" falan diyen olursa "bunlar ne ki serin hatta" demeyin.. cidden istanbul daha serin.. izmirli oldugunuz icin sizden nefret ediorlar ama serin diince..

4. müzeler saraylar pazartesi ve persembe günleri kapali.. dikkatli olun. top olsa bile sarayin adinda kapali oluor pazartesi sacma..

5. ayasofya hiltonun yarisi kadar büyük.. gözünüzde büyütmeyin. ayrica eminönünde diil orada inmeyin.. yoruluorsunuz..

6. tren metro vapur kombosuyla istediiniz yere cabuk gidebiliorsunuz. ama in bin yapmak gerekior.. yani a dan d ye gitmek isterseniz a dan binip b de inmek b den binip c de inmek c den binip d de inmek gerekior.. aslinda a dan d ye direk otobus veya dolmus vardir ama bulmasi zor.. sakliyorlar..

7. karsiya gecmek vapura binmek zor bişi degil mühim olan dogru isklede binip dogru iskelede inebilmek.. salak bi sistemle her vapur her iskeleye gitmior.. hele ki o iskeleden kalkan vapur ayni yakadaki diger iskeleye asla gitmior.. alsancaktan binip konaga gitmek hem de karsiyakaya gitmek mümkün degil..

8. izmirli kizlar hakket daa güzel..

9. metro igrenc kokuor alisin..

10. tramvay denen yaratiga dikkat yolun ortasindan gidiyor mal..

11. pantagrof ve kataner hadiseleri kilit kelimeler. bunlari gordugunuzde bir seyleri acmayin.. lütfen..


12. yer yöne sozlugu:
yakin yaa: 20-30 dk
hemen surasi: 5 dk
ooo uzak: 3-4 saat
vapurla peki? diye sormayin. her yere vapur yok dedigim gibi. kaldi ki acibademde deniz dahi yok.. tamam bu benim sahsi salakligimdi..

13. hah taksiciler. karsinin taksisi olmak diye bir kavram var. kadikoyden binip taksimde spesifik bir mekana inemiyorsun.. indi bindi yapmak lazim yine de.. taksiciler nasil oluyorlarsa sehri bir bakkal kadar biliyorlar. yani desem ben taksiciye "abi birak gitmeyi bir yerlere hadi eti puftan bahsedelim" gozleri yasarir gibime geliyor.. trt binasi tarla basinda diyorsun "pardon abi tarif edersen" diyebiliyor.. izmirde taksiye binmeyiz biz pek ama donunce binicem opucem yanaklarindan..

14. x'ten y ye yonelen bir otobus yani kuzeye yonelen bir otobus kuzeye gitmeyebilir bu sehirde.. yollar izmirdekinin 10 kati daha karisik.. yani su guzelyaliya giden otobusun varyant a donmesi gibi bişi ama korkunc donuor bunlar.. sahsen ben vatan caddesinden bindigim taksime dogru yonelmis otobusun bayrampasaya gitmesinden cok muzdaribim.. kadir topbasin buna bişi yapmasini istiyorum..

15. taksimde içtikten sonra takililan bir mekan var. kizilkayalar halk arasindaki adi bu yerin.. igrenc bir hamburger yapiyorlar.. yiyin tatilmasi gereken sahane bişi.. boyoz gibi.. über zararli, über agir, über igrenc ama cok güzel..

16. kibris sehitlerine en cok benzeyen cadde kadikoyde. simdi aklimda degil o caddenin adi (bahariye imis cut it short saolsun) ama süreyya operasi var.. süreya operasi aslinda süreyya paşa operasi.. bizim gibi elhamra'dan baska bişi bilmeyen birinin "oha süreya kiz ismi degil mi ya" demesi insanlarin kotu bakislarina neden oluyor.. (orasi aslinda sinemaymis eskiden ama simdi sinemayi yikiorlar sanirim opera yapiyorlar.. yapilsin tabi opera lazim.. cut it short a yine tesekkürler)

17. yeşil köy sahili enfes.. izmirin miamisi gibi..

18. o yeşilkoy denilen yerde havalimani var. yani orayi gordukten sonra ben adnan menderes havalimanina "planorculuk yuksek meslek okulu" demek istiyorum.. dakkada 2 ucak iniyor arkadas.. allah sabir versin hava kontrollerine.. nasil jargonu kaptim hemen.. istanbul boyle biraz yeşil.. yani fatih tarafi falan.. garip..

19. bu sehir yokus arkadasim.. bu sehir engebe tepe.. sehri bu arazinin üzerine kuran konstantinin kemigini sikiim ben.. yahu izmir dedigin mekan cukur teorik olarak güzel yalidan bornovaya kadar tek bir engebe ile karsilasmadan yürünebiliyor alisik degiliz.. istiklal caddesi bile yokus anasini satayim.. yoruldum yarappim 1 haftada tükendim.. teleferik kurulsun füniküler yapilsin.. istanbul büyük sehir belediye calissin yahu...

20. tansas yok burada yerine dia var.. tansas'i özleyecegim aklima gelmezdi..

21. gazetelerde ege eki yok.. cok aradim ama yok.. "milliyet outlet varsa oradan alalim" dedim ama satmadilar. ege eki ne önemliymis benim icin.. sahsen ben merak ettim bi anda milliyet egenin 2. sayfasindaki "kopegim ciftlesecek şeyler ariyor" ilanlarini..

22. mackadan inonun stadina inen bir yokus var.. aslinda yol var.. yol dedigin default olarak yokus zaten sehri istanbulda.. her neyse o yokus varyant a benziyor.. ama nefis bogaz manzarasi, besiktasimizin stadi.. bi dakika lan.. ya cok garip bir sekilde stadyumlarin auralari var arkadas.. mesela iş yerim inonu stadina 4 dklik mesafede diye artik besiktasliyim ben.. rerere rarara besiktas besiktas sampiyon.. tezahuratlarda eksigim daha..

23. yemek yapmaya üsendiginizde yemeksepeti.com dan ürün alabilmek sahane.. izmirde de aliyorduk ama bu kadar fazla secenek yoktu. yemek sepeti bence istanbuldaki versiyonu icin "fiyat araligi" ve "kendimi sansli hissediyorum" butonlari koymali.. mesela yazicaksin 15 ytl sonra basicaksin kendimi sansli hissediyorum butonuna.. 15 ytllik yiyecek gonderecekler sana random.. yeter secemiyorum cidden..

24. yokusa memleket kurani bir daha sikeyim.. 2 kere düstüm lan.. hayir anca yokus sonunda durabiliyorsun.. takim elbiseye kosele ayakkabi sarti getiren tipi de sikeyim.. tabi got herif paso halilarda yürümüs.. "işte bu kosele ayakkabidir takim elbisenin altina bundan sonra bu giyile.." diyen zevati islak asfalt yollara davet ediyorum.. yokus tabii..