Perşembe, Kasım 27, 2008

Haçlı Seferi


Şu haçlı seferine çıkarken hiç haçı evde unuttular mi merak ediyorum açıkcası. Yani şahsen ben karni yarik yemeyi yapayim diye gittiğim pazardan, patlican almayi unutarak ayrilabiliyorum bazen.. Ama "su dunya uzerinde en talihsiz ne vardir ya azuth" die sorarsaniz benim size soyleyecegim durum budur.. sen koca avrupayi birlestir deki onlara "arkadaslar turkler die bi kavim varmis hem onlarin ilerleyislerini durduralim hem de bakarsin kudusu aliriz" die yola cikin sonra yolun ortasinda hatirlaki haci evde unutmussun..

nolcak hemen yoldan bi tane hac buluruz ne biliim iki tane tahtayi cakariz ederiz demeyin arkadaslar..hac onemli bir icondur ve ole sacma sapan sekillerde olusturamazsiniz..

tarihte 2 kere vuku bulmustur bu durum..birincisinde frederich barbarossa "amaaan evde unuttum ben hac i napicaaaususs glup glup" derken bogulmustur..

bir digerinde ise hac in evde kaldigi istanbul dolaylarinda ogrenilmis ve hemen orduya yayilmis..boyle bir rezaleti lakayitligi kaldiramayan ordu istanbulu yagmalamistir..

sozlerimi noktalarken okuyanlara esas tarihi anlatmaktan gurur duyduumu belirtmek istiorum..