Cumartesi, Kasım 15, 2008

köy bakkalı


bu dükkanlarda inanilmaz seyler bulabiliyorsunuz.. ve genelde sehirde bir zamanlar deli gibi tükettiginiz, ama sonra ortadan kaybolan mükemmel seylerden bulunuyor ki her köy bakkali birden masumiyet müzesine, nostalji curcunasina falan dönüşüyor..

mesela geçenlerde rc kola gibi leblebi tozu gibi futbolcu kartlari gibi şeyler satiliyor..



futbolcu karti diyince aklima geldi resmen bak.. sikik bir ikramiyesi olurdu bu kartlarin.. "75 oyuncunun hepsini tamamlayin, ve büyükdere caddesi 72. numaradaki yerimize gönderin ve uzaktan kumandali araba kazanin" gibi bir şeyler yazardi arkasina.. daha kartlar cikar cikmaz da soylenti dolanirdi "aşağıki mahallede bi çocugun amcasinin oglu gondermis kartlari uzaktan kumadali arabayi direk göndermişler olmmm" şeklinde..

amma lakin hiç bir zaman o kartlar tamamlanamazdi.. zira lemi veyahut orhaneksik olurdu.. lemi veya orhan asla bulunmazdi. ve bi sekilde yine söylenti çıkardı "bizim okulda 5. lerden bir çocugun dayisinin oglunun üst mahallesindeki bir çocuk lemi kartini 1500 karta satmis" diye.. "vay anasini satayim. olm bana cikarsa o zaman göndermem 1500 karti alirim. naapcam oyuncak arabayi pilleri cabuk bitiyor onlarin hem halida da gitmiyorlarmiş" diye de cevap verirdim şahsen.. kücükten bir sosyal zekam vardi.. herkes kart basmaca oynarken ben tek basima uzaktan kumandali arabayla ne iş yapacaktim degil mi ama?

hic bi zaman çıkmadi o lemi..

her neyse.. geçenlerde bir tane köy bakkalina girip karton kutuda 150 gramlik omo deterjan ile, findikli tombi aldim ve ülker probis aldim..

ne garip iş yahu.. 89 yilinda dükkani açarken bir stok yaptin, hala ondan mi yiyorsun anlamiyorum ki arkadaş ben.. hala nasil satilir bu ürünler?