Pazartesi, Haziran 22, 2009

knowing


nicolas cage'in bir şekil dünyayi kurtarmaya calistigi, ama ondan büyük güneşin varligindan haberdar oldugu, 10 üzerinden 3 lük filmi. şimdi hikaye biraz garip. bundan 50 sene once cengiz topel ilkokulunda bir kiz kagida bir çok numara yaziyor, 50 sene sonra acip bakiyorlar ki abov o da ne.. nicolas cage dünyanin en zeki adami oldugundan

"91828303839291019110136614126423602438181923" gibi sayilarin icinden aniden "9/11 2001, 3661 kisi öld, nuyork da oldu" bilgisini cikartabiliyor.. artik bir umut belki minnessota timberwolves macinin sonuclari da cikar diye tüm gece uyumayip kagidi desivre eden niko, tüm sayilarin felaketlerin tarihleri ve mekanlari oldugunu farkediyor.. acik soyleyeyim bundan sonra ben hizli izleme moduna gectim. f

filmin geri kalaninda bir gerzeklik bulunmakta.. her şey gör gözüme parmağın modunda

-ama baba biz allaha inanmiyoruz ki! allahsiziz biz biliyorsun..

seklinde bir replik var mesela niko'nun oglu tarafindan sarfedilen.. ki bu ufakligi canlandiran kücük yildizin adi chandler canterbury sanirsin lord.. bana gelse "selamun aleyküm abi, benim adim chandler canterbury" dese "yorkshire lordusunuz sanirim, hizmetinizdeyim efendim" derdim.. yemin ediyorum..

neyse, işte boyle mesela allahsiziz repligi gecince, filmin sonunda bir imana donme bekliyorsun ki hakket dönüyorlar. bu amerikalilarin "patlayan dünyada ateist olmaz" duruşu karnıma agrilar sokuyor benim. daha onceleri dark city ve crow gibi düsük bütceli ama kocaman taşakli filmler ceken bi adamin bu kadar ortalara oynamasi, boylesine evangalist, baptist takilmasi beni yaraladi acikcasi. meleklerin gelip bi kisim masumu dunyadan kurtarmasi bile filme dahil olunca insan bir garip oluyor.. demek ki bu filmlerde bütçe arttikca ortalıkta oynama kaygisi da artiyor.. 200 milyon dolar gömmüşsün filme, istedigin gibi insanin kanını donduracak seyler yapamiorsun nihayetinde.

velhasil dandik film.. blockbuster yapacaksan cok suya sabuna dokunmamaya kasacaksin işte.. hic mi tom cruise filmi izlemez bunlar anlamiorum.