Salı, Mart 03, 2009

ses hızı

("sevim teyzenlerin kızı devlet istatistik enstitusunde işe girmiş, ses hızı ölçüyormuş, sen daha mezun olama" konseptli muhabbetlerin konusu olan kız!)

şu dunyada tüm fizik kurallarina "tabi yahu baska ne sekilde olacakti ki" diye bakarken ben bu ses hizinin 346 metre saniye olmasini anlamis idrak edebilmis degilim..

kudretinden sual olunmaz allahin bi bildigi vardir diyecegim de ulen dünya yaratiorsun "küsüratli vereyim de ugrassinlar dursunlar" demesi koca bir tanriya yakistiramiyorum ben.. hoş bu konuya şurada etraflıca değinmiştim..

kaldi ki bu ses hizini gecmek de süpper sukse yaratan bangir cagir bir olaydir..

geçenlerde tatilimin verdigi rehavet ile tüm gün discovery izlerken farkettim ki cok can almis bu ses hizi.. bir kere kosarak gecmeye calisilmis eskiden.. bagirmis adam "geliorum" diye ahanda duyucam sesimi derken katilip kalmis..

sonra jet motorlari falan. öyle efsanaler cikmis pilotlar arasinda "ses hizinin üstünde kizlar kendileri teklif ediyorlarmis" seklinde... allah allah! sonrasinda "mühendisler" arasinda bir rekabet. ingilizler biz once gecicez almanlar yok once biz ruslar bizim daha cok kiza ihtiyacimiz var demeleri falan..

en sonunda amerikalilar kazaran gecivermisler "yokus asagi motoru kapatayim da benzin yemesin" derken gecivermisler ses hizini fikirleri durmus..

her neyse efendim cok garip bir seydir bu ses hizi gecmek yürek ister.. yürek!..