Pazar, Haziran 24, 2012

haftanın şarkısı #88 - dany brillant - dans les rues de rome



annem'in bana hamileyken bir kere sigara içmesinden mi bilmem ama, hayatimla ilgili kararlari verirken pek akil davranamiyorum..

 8 sene üniversite okumuş biri olarak, birden kalkınıp "ben yüksek yapicam" demenin, sonrasinda yine bir kış günü "ben işi gücü birakip erasmusa gideceğim demenin başka türlü makul bir açıklamasını yapamıyorum. hoş o mastera baslama hikayesini "sinema çok pahali öğrenci 5 lira daha ucuz" denilerek olduğu konusunda bir açıklamam var..


ama bu erasmus işi, ilk başlarda "ulen bize çıkmaz ki" prensibi ile işliyordu bende.. sonra bir şeyler oldu tak diye çıkıverdi.. baktım internetten "yunanistan aegean universitesi" yaziyor adimin kenarinda..

 nedir diye bakarken, adamalarin üniversitesinin 1920 civarinda kurulduğunu, şimdiki izmir kız lisesini rektorluk binasi yapip çevre adalar, midilli, sakiz, susam, mikanos, rodos'un da fakültelere tahsil edildiğini, benim erasmus ile gideceğim üniversitenin de sakiz adasinda olduğunu keşfettim.. evden 45 km uzaklaşamadan erasmus yapacaktim.. katakülliye gelmiştim.. velhasil bir hareketlilik oldu, italyaya gidecek kiz hakkini bana devretti (ki inanin ailesine zarar vermekle tehdit etmem gerekmedi bu sefer!) dünyanin en güzel kalpli kizi olmasinin da payi var bunda tabii ki.. bir bakima külkedisindeki "kalkin kiz, baloya sen de gidiyorsun" diyen peri kül kedisi için neyse benim içinde o kiz arkadaşım öyle oldu.. (ismini vermek istemeyen bir hayirsever gibi gizledim kimligini)

hayatimda ilk kez birisini bicaklama tehdidim olmadan bir şey yapmaya ikna ettim) velhasil şu anda, şubat sonu gibi bir aksilik çıkmazsa belgelerde, italya pisa'ya gidiyorum.. iki üç kelime italyanca bilen, ama fransizca konusunda hakim bir adam olarak dany brillant'in hislerini paylaşmaktayim.. bir heyecan da var içimde ya tam eglenceli bir şekilde mevzuyu anlatmama engel oluyor.. zamanında eski kız arkadaşımın benden ayrılıp gittiği mekanların listesini tuttum.. gittiği, eğlendiği her yere işiycem.. bu konuda ciddiyim..