Pazartesi, Ağustos 10, 2009

lunapark




sanırım bu lunaparklar herkesin kendine ait bir tanesini acma hayali oldugu yerler.. en azindan hayatlarinin bir bölümünde bir kaç saatte olsa "ulan keşke sirf bana ait olsaydi buralar ha" dedigini düsünüyorum.. ki gerek simpsons da gerek southparkta bu konu irdelenmiştir..

ama benim hayalim bu degil arkadas.. benim hayalim tutucam bir astronotu elinden, goturucem buralara.. el mi yaman bey mi yaman gostericem.. "noldu lan? noldu? benzemez olm kamikaze uzay megine binmeye yavruuum" diyip elimi de boyle açıp, yatak pozisyona getirip x ekseninde cevirmek istiorum.. hayir astronot degiliz, kozmonot degiliz diye, jet pilotu degiliz diye bir afralar tafralar.. kizlar da hasta bu arkadaslara.. ulan ben hayatimda daha kral g yemişimdir senden, ne bu artizlik???

her neyse... tav oluorum.. lunaparklardan bahsetmek istiyorum biraz.. tespitse buyrun: bu lunaparklarin kücükleri büyükleri, köy yerinde bir garip calisanlari vardir.. kimsesiz lunaparklar kimi insanlari nevrotik bozukluklara sokabilir ki beni hiç ırgalamaz.. kimse olmasam da giderim gondoluma biner, kamikazemde tepinir, ufomda ters dönerim.. fakat bu oyuncakların, türkiye versiyonlarinda en azindan, bir dr elmit bravnlik var.. yani mesela, dönme dolaptaki koca dolabin donmesini saglayan parça, bildigin araba lastigidir.. böyle sagda solda, başka amaclarla kullanilan aygitlar, lunaparklarda eglence amaçlı kullanilir ki bence esas dramatik olan budur..



bununla birlikte kalabalik lunaparklarda, bindiginiz korku dolu aygitta, eğer karşılıklı veyahut yanyana oturulabilecek imkanlar varsa, yanınıza güzel kiz gelmesin diye dua edebilirsiniz en başta.. birazdan "allahim nolur bitsin bu hareket" duasina girmeden evvel direk "allahim güzel kiz oturmasin da rezil olmayayim" duasi ile ısınılır.. dünyanin en saçma sapan işlerinden tekidir kamikazenin tepesinde, sarisin kizin size donup "bagirma artik" demesi..

küçüktüm, şimdi olsa yapmam!

bir de mesela bu lunaparklara giden tüm cocuklar, tüm azuthlar gozlerinde parilti ile dolanirlar ortalikta.. fakat orada calisanlarin hiç oyle bir heyecani, hic oyle bir durusu yoktur ki bu korkunctur bence.. senin tüm egretiligin içerisinde lunapark calisaninin hayatinindan bezginligi dünyanin en uygunsuz (awkward belki?) hadiselerinden bir tanesidir.. ben isterim ki biletimi bir heyecanla yirtsin, sanki ilk kez makineyi calistiriyormus gibi calistirsin, müzigi ayarlasin bir dj gibi.. ama yok anasini satiim "bi daa bincen mi?" kivaminda bir "bana binmedigin sürece sorun yok." duruşu ki sevmiyorum..


türkiye'de tutar mi bilmem ama, eger bir gün cok param olursa, mesela loto falan cikarsa, kocaman bir arazi alip, saf bir egoizm ile "azuth dünyasi" gibi bir isimle amusement park yapicam arkadas.. bir kere türkiye'de roller coaster eksik.. onu yapmak gerek. dogru düzgün bir roller coaster a binmedim türkiye'de.. amerika'dakilere özeniyoruz buradan..

türk kültüründeki karakterler katilabilir mesela. tamamen yeni oyuncaklarla. aladdin'in halisi degil de mesela "tarkan'ın ahtapotu" olabilir..şu tarkan ve viking kanı filmindeki canavar.. ya da ne bileyim yahu, "vecihinin ucagi" , "hababam sınıfı trambleni" gibi türk filmlerinden cikma hadiseler.. devamli da orada calisan bir acik hava sinemasi olur, paso hababam sınıfı, bizim aile falan gösterilir.. böyle bir şey istiyorum..

az çok demeyin gonlunuzden ne koparsa verin gari siz de be.. valla süpper güzel olucak...